Fred en Jolanda in Costa Rica

Nachtleven in Cahuita

7 maart Cahuita

Wat een nachtleven hier… om 9 uur ’s avonds doodop in bed. Vannacht werd ik wakker gebeld door Bartiméüs. Ik neem niet op, want dat gaat heel veel euro’s kosten. Ik weet nu al dat ik de komende uren niet meer zal slapen en in mijn nachthempje ga ik toch maar naar de ‘receptie’, een overdekte ruimte met 7 tafeltjes, wel heel gezellig. Het is een heerlijke temperatuur. Ik zie dat Brigitte online is en zij gaat gauw voor mij informeren. Het was de arts, die toestemming wil voor een aantal onderzoeken. Oké, verder kan het dus wel per mail. Gelukkig niks aan de hand. Ik ga mijn bed weer in en overdenk nog even al het moois dat we hier hebben gezien. Het bungalowtje/hutje ligt een paar meter van de oceaan. Het lijkt alsof we op een camping naast de A1 overnachten, maar dat is het geluid van de beukende branding. Het strand is hier zwart, maar even verderop weer hagelwit. Tijdens de hike gisteren door het Nationaal Park zagen we ook telkens een wisseling van zwart naar wit zand om de paar honderd meter. Het laat me maar niet los hoe dat nou kan. Ja, natuurlijk ik hoor je denken: door de zeestroming, maar toch, er is in deze regio maar één vulkaan en die staat een heel eind verderop. We moesten een aantal keren een kreek doorwaden en daar was het weer okergeel. Prachtig hoe dat allemaal kan. Het strand ligt bezaaid met dode bomen. Hier in de bungalows hebben ze zit mooi gebruikt. De steunpalen van de veranda’s zijn grillige wrakhouten boomstammen die prachtig gepolijst zijn. Alle deurknoppen en lampenhouderszijn ook gemaakt van mooi gevormd wrakhout en helemaal glad gemaakt. Ik hou ervan!

Ik kon natuurlijk niet meer slapen, dus ik zit lekker op de veranda te luisteren naar de jungle die ontwaakt, inmiddels in een flinke stortbui. De gekko’s worden nu wakker en de Montezuma’s (vogels) met hun merkwaardige geluid melden zich nu ook. De eekhoorns hebben niet door dat ik hier buiten zit. Ze klimmen zo behendig in de gladde bamboe. De doorsnede van de bamboeboom is zeker twintig meter en ik heb ze nog veel groter gezien, dus nooit in je tuin zetten!

Reacties

Reacties

Anne

Hoi Jolanda
wat een verstoorde nacht voor mooie kanten heeft.
Geniet en sla nog meer van die mooie indrukken op in je geheugen.
Een plezierig vervolg.
Groet
Anne

Silvia

Wat fijn dat jullie zo genieten.
Jullie reisverslag is voor ons weer genieten.

Marjolijn

Ik kan mij een minder prettige manier van slapeloosheid bedenken!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!