Fred en Jolanda in Costa Rica

Aangekomen in San José

4 maart 2015

Na een dag met behoorlijk wat extra uren zijn we aangekomen in San José, de hoofdstad van Costa Rica.

De dag begon vroeg in NL. Eerst met de bus naar Schiphol, waar we door Roos tot aan de douane werden weggebracht. Heel gezellig. En het is zo fijn dat het zo goed gaat met haar, ondanks de tegenslag dat de dierenfarm plotseling is gestopt met vrijwilligersplaatsen. De bagage en de douane ging via self service. Na heel kort langs de duty free shops te hebben geslenterd gingen we gelijk door naar de gate. Het boarden is altijd spannend voor mij; als ik zo lang in het gangpad moet wachten weigeren mijn benen doorgaans dienst vanwege de vliegangst, maar ik kon in één keer doorlopen naar de stoelen en daardoor is eigenlijk de hele reis heel ontspannen verlopen.

Het was wel lang vliegen hoor. Voordeel is dat ik de allernieuwste films nu heb gezien. En ik dacht niet dit ooit te kunnen zeggen van vliegtuigmaaltijden, maar het was echt heel erg lekker. Na de overstap in Panama vliegen we recht naar de ondergaande zon in het westen. Wat een prachtig gezicht, die rode avondgloed die almaar aanhoudt, want het wordt maar niet donkerder omdat we met de tijd meevliegen.

Na een dag met behoorlijk wat extra uren zijn we in het hotel in San José, de hoofdstad.Quainfrastructuur kun je deze stad eigenlijk niet vermijden, maarer is niet veel aan. Ik pak de dagtassen in voor morgen, dan worden we om 06.20 uur opgehaald. Het transport is dan eerst met een busje en daarna per boot, want Torteguero is niet per auto bereikbaar. Het is nu even na negen uur in de avond dus we kunnen nog even lekker wat uurtjes extra slapen.

Reacties

Reacties

Anne

Fijn dat jullie met een goed gevoel zijn vertrokken nu alles lekker loslaten en genieten van alle nieuwe indrukken.
Veel reisplezier.
Groet Anne

Marjolijn

De start van een prachtig avontuur, lekker om zo een klein beetje mee te reizen!

José

super hoop dat jullie een prachtige reis zullen gaan krijgen.heel veel plezier xxxx

Marianela en Appie

Prachtig voor jullie! Veel plezier!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!